نویز کنسلینگ ANC چیست؟

نویز کنسلینگ ANC

در زمان خرید هندزفری بلوتوث کلمات و اصطلاحات زیادی به گوش شما میخورد اما بعضی از آنها مانند نویز کنسلینگ ANC شاید برای شما نا آشنا و همچنین نامفهوم باشد، امروز میخواهیم در مورد ANC یا Active Noise Cancellation توضیح کاملی ارائه دهیم.

شنیدن موسیقی یکی از تفریح ها و لذت های بسیار عالی امروزه است که گاهی اوقات باعث میشود انگیزه ای فوق العاده بگیرید ویا یک پادکست رو بطور کامل و نهایت کیفیت گوش دهید.

اما در انتخاب یک هندزفری یا هدفون چندین نکات مهم وجود دارد که یکی از آنها نویز کنسلینگ یا حذف صدای اطراف است که به اشتباه بعضی از فروشندگان این حذف نویز را با نویز ریداکشن یا حذف نویز میکروفون اشتباه میگیرند.


نویز کنسلینگ ANC چیست؟

نویز کنسلینگ ANC

وقتی در حین شنیدن صدای یک موسیقی یا درحال مکالمه هستید، اگر در جای خلوت مثل خانه حضور داشته باشید مقدار سرو وصدای اطراف کم است اما وقتی بیرون از خانه هستید، قطعا صدای اطراف مانند بوق ماشین ها، رفت و آمد خودرو ها زیاد است.

یکی از روش هایی که کمک میکند تا صدای صدای اطراف را در حین مکالمه یا گوش دادن موسیقی کمتر بشنوید و یا در مواقعی کلا صفر شود، تکنولوژی ANC است.

ANC چیست؟

حذف نویز فعال، حذف نویز صدای محیط و حذف صدای اطراف همگی مربوط به ANC است که سرنام عبارت Active Noise Cancellation است.

سیستم حذف نویز فعال با افزودن یک میکروفون بر روی گوشی یا هدفون، صدای محیط و اطراف را کامل میشنود و بر روی آن پردازش انجام میدهد تا آن سر و صدا یا به اصطلاح نویز را حذف کند. اما چطور؟

وقتی میکروفون های نویز کنسلینگ ANC صدایی را دریافت میکند، آن را شبیه یک حالت موجی شکل شبیه سازی میکند که باعث میشود بالا و پایین صدارا تشخیص دهد؛ برای کم کردن ویا حذف این صدا یک موج دقیقا بر خلاف موج قبلی ایجاد میکند تا آن را خنثی کند.


نویز کنسلینگ ANC چیست؟

طی این فرآیند نویز کنسلینگ فعال که به آن نویز کنسلینگ ANC میگویند کمک میکند تا شما صدای بسیار عالی و شفافی را بشنویدو این تکنولوژی باعث میشود زمانی که شما در مکان های شلوغ و پر سر و صدا، صدای مخاطب خود را بطور کاملا شفاف بدون صدای مزاحم اطراف بشنوید.

نه تنها صدای مخاطب بلکه صدای موسیقی نیز با کمک فناوری ANC برای شما بسیار شفاف و بدون صدای اطراف فیلتر میشود و کمک میکند در هنگان شنیدن صدای موسیقی نیز سر و صدای بسیار کمی از محیط اطراف را بشنوید.

ANC در هندزفری چیست؟

فناوری Active Noise Cancellation به دلیل قیمت نسبتا گرانش، معمولا در اکثر هندزفری یا هدفون های میان رده به بالا وجود دارد که کمک میکند تا شما تجربه خاص از شنیدن یک موسیقی را داشته باشید.

البته باید گفت که ANC در هندزفری ویا هندزفری بلوتوثی ها، مدل های متفاوتی دارند که نسبت به تکنولوژی آنها، مقدار فیلتر شدن صدا و پایینتر آمدن صدای اطراف بیشتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک میخوای؟