گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟

گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟

از مهمترین بخش هایی که باید بعد از خرید گوشی یا ساعت هوشمند به آن توجه کنید، استفاده از محافظ صفحه است اما یک سوال، گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟ یکی از بزرگترین سوالات تمامی افراد این است، امروز میخواهیم این سوال را پاسخ دهیم.

محافظت کردن از صفحه نمایش چه در گوشی های موبایل هوشمند و یا در ساعت های هوشمند نکته ای بسیار قابل توجه است اما وقتی اقدام به خرید محافظ صفحه میکنید، مهمترین سوال این است، گلس شیشه ای بهتر است یا سرامیکی؟

امروز میخواهیم در مورد انواع مدل ها و تنوع جنس های گلس ساعت هوشمند با شما مطالبی را در میان بگذاریم که که بطور کامل تفاوت این دو موضوع را متوجه بشید و همچنین بر اساس نیاز خود، یک مورد عالی را انتخاب کنید.

گلس شیشه ای یا سرامیکی

در بازار انواع بسیار مختلفی از گلس ها وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند اما چون دانستن مطالب و اطلاعات در مورد آنها کمی زمان بر است اکثر افراد به دنبال جستجو نمیروند و هر چیزی که فروشنده میگوید را مورد تایید قرار میدهند.

انواع محافظ های صفحه نمایش ساعت هوشمند و موبایل را از لحاظ جنسف میتوان به موارد پایین اشاره کرد:

  • گلس شیشه ای
  • گلس سرامیکی

کمی پایینتر میخواهیم تفاوت بین این دو گلس را بررسی و توصیه نهایی برای خرید هر کدام را برای شما توضیح دهیم، اگر میخواهید اطلاعات کاملی را بدست آورید، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گلس سرامیکی چیست؟

گلس های سرامیکی یا همان پلاستیکی ساخته شده از مواد اولیه پلاستیکی به همراه موادی دیگر هستند که کمک میکنند تا از صفحه نمایش شما به محافظت شود و همچنین در بازار دو نوع متفاوت از گلس های پلاستیکی وجود دارند، PET و TPU

هر دو آنها تقریب دارای یک رده از کیفیت هستند اما مهمترین مزیت TPU به نسب قبلی خود یعنی PET نصب ساده و بدون درد سر است که کمک میکند مشتری بتواند خودش نیز در خانه آن را نصب کند.

گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟
گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟

اما اگر بخواهیم از نظر مقاومت و محکمی آن را بررسی کنیم، گلس پلاستیکی در مقابل ضربه و یا جسم نوک تیز مقاومت چندانی ندارند حتی گاهی اوقات احتمال دارد این نوع گلس پس از برخورد با جایی سالم بماند، اما شیشه یا صفحه گوشی بشکند که این اصلا خوب نیست.

معمولا بر روی محافظ صفحه های سرامیکی اثر انگشت بر جای میماند، یعنی پس از کار کردن با آنها، متوجه میشوید که جای انگشتان شما بر روی آن مانده است، شاید در ابتدا خیلی اذیت نکند، اما پس از چندین مرتبه پاک کردن صفحه متوجه اشتباه خود در  انتخاب گلس شیشه ای یا سرامیکی شوید.

گلس شیشه ای چیست؟

نوع دیگر از محافظ صفحه های ساعت هوشمند و گوشی موبایل وجود دارد که ساخته شده از نوعی خاص پلاستیک و ترکیب مواد اولیه شبیه شیشه ای است که کمک میکند، محافظت بیشتر از شیشه و صفحه نمایش صورت بگیرد.

این نوع از گلس ها، بسیار پر طرفدارتر از نوع قبلی هستند و چون محبوبیت بسیاری دارند، در بین مغازه داران نیز بسیار ساده و راحت بفروش میرسد اما از مدل قبلی کمی گرانتر هستند و دلیلش تکنولوژی بهتر ساخت آنهاست.

گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟
گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟

بر روی گلس های شیشه ای معمولا قابلیت هایی اضافه میشود، همانند ضد اثر انگشت ویا حفاظت یکپارچه از صفحه نمایش که بسیار کاربردیست؛ بنظرم تا این مرحله تفاوت بین گلس شیشه ای یا سرامیکی مشخص شده است.

کدام بهتر است؟ گلس شیشه ای یا سرامیکی ؟

کمی بالاتر در مورد مزیت و معایب هر کدام، توضیحاتی دادیم تا بتوانید تفاوت میان هر کدام از آنها را بهتر بشناسیم، اما حالا میخواهیم نتیجه گیری کنیم که گلس شیشه ای یا سرامیکی بهتر است؟

اگر نیاز دارید تا صرفا فقط یک محافظ بر روی شیشه گوشی شما قرار بگیرد، بدون شک گلس های سرامیکی بهترین انتخاب برای شما هستند، قیمت پایین، سادگی در نصب و همچنین محافظت در برابر خط و خش از مزیت های این نوع از محافظ صفحه است.

اما اگر میخواهید مراقبت بیشتری از صفحه نمایش گوشی یا ساعت هوشمند خود انجام دهید، بهتر است از مدل های شیشه ای استفاده کنید که دلیلش مقاومت بالا در مقابل ضربه و شکستگی، وجود مدل های مختلف و کم نکردن کیفیت صفحه نمایش است.

از مدل های گلس شیشه ای و سرامیکی برای اکثر گوشی های موبایل وجود دارد، اما محافظت صفحه برای ساعت های هوشمند اکثرا سرامیکی هستند و مدلی دیگری ندارند که بهتر است به همین مدل رضایت دهید تا از صفحه نمایش خود محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک میخوای؟