سیاست مرجوعی و عودت
قوانین ضمانت 7 روزه و عودت کالا
سلام و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران کوشاجانبی، در این برگه اطلاعات کاملی در مورد قوانین ضمانت 7 روزه بعضی از کالا و همچنین شرایط و ضوابط عودت کالا را خدمت شما دوستان توضیح خواهیم، امیدوارم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
یکی از مهمترین موارردی که کاربران قبل از انتخاب یک محصول آن را بررسی میکنند داشتن ضمانت یا گارانتی محصولات است که این موضوع به 2 بخش تقسیم میشود:
بخش اول: گارانتی های شرکتی:
این نوع از گارانتی ها معمولا طول مدت گارانتی بیشتری دارند برای مثال محصولات گارانتی کسری 6 ماه و یا گارانتی کیهان تجارت 18 ماه است، اما اگر مشکلی در محصولات بوجود آید باید با شماره شرکت مربوطه بر روی کارت گارانتی محصول مربوطه تماس بگیرید و حتی میتوانید از مجموعه کوشاجانبی شماره تماس پشتیبانی گارانتی را دریافت کنید.
اما نوع دیگر گارانتی های موجود در وبسایت، گارانتی تضمین اصالت و کیفیت کالا و ضمانت 7 روزه است که کمی جلوتر در مورد این موضوع بطور کامل و مفصل توضیحخواهیم داد تا آشنایی کاملی با این رویه و ضوابط آن مطلع باشید.
بخش دوم: گارانتی های ضمانت اصالت و کیفیت کالا
برخی از کالا های داخل وبسایت که گارانتی های شرکتی ندارد در بخش گارانتی اشاره شده دارای گارانتی ضمانت اصالت و کیفیت کالا هستند که به معنی موارد پایین است:
- عدم عرضه کالای قاچاق
- برند های معتبر در بستهبندی اصلی بدون تعویض پک
- یکسان بودن مشخصات کالا دقیقا با توضیحات داخل وبسایت
- عرضه کالای اصلی ( بدون بازی با کلمات )
- بدون مشکل بودن محصول
پس تا اینجای کار مشخص شد که ضمانت اصالت و کیفیت کالا به چه معنی است و شما میتوانید بدون شک و یا ابهام در مورد محصولاتی که از این نوع گارانتی استفاده میکنند، خرید کنید و مطمئن باشید که محصول یا کالا بدون هیچ گونه مشکلی به شما تحویل داده خواهد شد.
اما گاهی اوقات گارانتی ضمانت اصالت و کیفیت کالا به تنهایی نمیتواند اعتماد کاربر را جلب کند و دلیلش خرید های ناموفق و یا پشتیبانی ها غیر اصولی بوده که باعث شده مردم از خرید اینترنتی ترس داشته باشند، برای برطرف کردن این ترس مجموعه کوشاجانبی ضمانت 7 روزه عودت کالا به شما میدهد.
بخش سوم: مهلت عودت 7 روزه کالا
شاید در نگاه اول فکر شما سمت گارانتی های بی مسئولیت رود اما مجموعه کوشاجانبی با ارائه مهلت عودت سعی دارد وقتی کاربر یک محصول بدون گارانتی شرکتی خرید میکند، باز هم خیالش بابت محصول راحت باشد و تا 7 روز اگر مشکلی برایش پیش بیاید، بتواند محصول را عودت دهد.
اما عودت کالا دارای ضوابط و قوانینی است که باید در مورد کالا یا محصول رعایت شده باشد چون در غیر اینصورت به هیچ عنوان محصول پس گرفته نمیشود، قوانین عودت کالا به شرح ذیل است:
- کالایی که میخواهید عودت دهید باید دقیقا مشابه روز اول خود باشد، یعنی اگر دچار صدمات فیزیکی مانند:
- خط و خش
- شکستگی یا تا شدگی
- باز شدن توسط شخص دیگر
- تعمیر توسط دیگران
- به طور کلی خارج شدن از شکل و حال اولیه محصول
- استفاده غیر طبیعی
- تنظیمات غیر اصولی
- آب خوردگی مانند:
- نفوذ مایعات
- نفوذ الکل
- باز شدن محل چسب
- خیس شدن بخش داخلی
- کثیف بودن یا بخش های دیگر که مربوط به نفوذ مایعات باشد
- در مدت زمان 7 روز باید در صورت وجود مشکل با پشتیبانی صحبت کنید. ( 7روز پس از دریافت محصول و نه ارسال محصول)
- جعبه یا بسته بندی محصول دچار شکستگی یا پارگی نباشد.
- از لوازم همراه داخل جعبه چیزی کم نشده باشد.
- کارتن و جعبه محصول باید نزد مشتری تا 7 روز نگه داشته شود و هیچگونه آسیب یا نوشته ای مانند تیک یا نکته نباید بر روی بسته نوشته شده باشد.
- کالا یا محصول باید همانند روز اول در داخل کارتن جهت عودت به کوشاجانبی ارسال شود، هر گونه آسیب ب روی کارتن بسته بندی یا موارد بالا، قوانین عودت را نقض میکنند.
- اشکال های ظاهری مانند رنگ جز عودت محصول نیست و باید در هنگام خرید، دقیقا بر روی گزینه مورد نظر کلیک انتخاب کنید.
- اگر متوجه شدید که محصول ارسالی اشتباه است یا یکی از ویژگی های آن مطابق با انتخاب شما نیست، باید بدون باز کردن محصول و تغییری در بسته بندی ابتدا به پشتیبانی اطلاع دهید و سپس کالا را عودت دهید.
- اگر محصولی پس از بررسی تیم پشتیبانی کوشاجانبی به عنوان کالای سالم معرفی شد اما خریدار از تحویل کالا به دلیل تغییر رنگ یا تعویض آن پافشاری کند، مصول به مدت 15 روز نزد مجموعه کوشاجانبی به امانت خواهد و پس از 15 روز مجموعه هیچگونه مسئولیتی بابت ارسال مجددیا رایگان ویا مفقود شدن محصول ندارد و هیچ هزینه ای عودت نخواهد شد.
- از ارسال کالا بدون هماهنگی با پشتیبانی خودداری فرمایید.
- در هنگام ارسال کالا جهت عودت یا گارانتی، حتما در برگه ای مشکل محصول را بنوسید و داخل کارتن قرار دهید.
- کالای هایی مانند بند ساعت هوشمند امکان دارند بسیار جزئی با تصویر داخل وبسایت تفاوت داشته باشند، مجددا تاکید میکنیم بسیار جزئی و آن هم در رنگ آنهاست و دلیلش تصاویر دیجیتالی است.
- محصولات گلس در صورتی عودت داده میوشد که گلس استفاده نشده باشد و دقیقا مشابه روز اول و زمان تحویل به مشتری باشد.
هزینه های عودت و ارسال کالا
هزینه ارسال کالا توسط مجموعه کوشاجانبی به تمام نقاط ایران 24 هزار تومان است اما زمانی که کالایی خریداری شد و بنا به دلایلی عودت داده شود، هزینه پستی عودت به عهده کوشاجانبی است اما به هر دلیلی پس از بررسی توسط مجموعه، مسول پشتیبانی متوجه شود که مشکل جز قوانین نبوده، هزینه عودت و ارسال مجدد به مشتری به عهده خریدار است.