مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 + ویدئو

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

هر دو هندزفری بلوتوثی هایلو W1 و انکر R100 طرفداران متعصبی دارند، اما امروز میخواهیم مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 را با توجه به تمامی نکات ریز و درشت آن به شما توضیح دهیم.

تقریبا میتوان گفت که هر دو شرکت هایلو و انکر از لحاظ برند توانسته اند خود را به افراد بسیاری معرفی کنند که به عنوان مثال برند هایلو در تولید ساعت هوشمند و هندزفری بلوتوثی و همچنین انکر در تولید پاوربانک و اسپیکر غوغا پیدا کرده اند.

داستان از آنجایی شروع شد که هایلو با تولید هندزفری بلوتوثی W1 توانسته بازار بسیار بزرگی را تصاحب کند که نه تنها انکر بلکه بسیار دیگری از شرکت ها به فکر گرفتن بازار و افزایش فروش خود افتادند که یکی از آنها انکر بود.

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

شاید در ابتدا مقایسه و بررسی این دو مدل خیلی کاربردی نباشد اما بر روی کاغذ هر کدام از آنها حرفی برای گفتن دارند که میتواند مخاطب خود را ایجاب به خرید کند که به معنی برتر بودن همه جانبه آن است اما من شمارا دعوت میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100
مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

در مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 میخواهیم موضوعاتی که در پایین اشاره میکنیم را در هر دو ایرباد با هم مقایسه کنیم:

  • کیفیت صدا
  • میکروفون
  • مقدار شارژدهی
  • طراحی کیس
  • امکانات دیگر

انتخاب بهتر کدام است؟ هایلو یا انکر؟

هر دو برند دارای مشتریان و مخاطبان خاص خود هستند اما با کمی گشت و گذار در اینترنت میتوان متوجه شد که خریداران برند انکر بسیار بیشتر از برند هایلو است که شاید مربوط به حوزه جنس و تعداد محصولات این برند خوش فروش و خوش نام باشد.

اما این نباید شما را از هایلو غافل کند، هایلو توانسته در حوزه ساعت هوشمند رقبایش را کنار بزند و بتواند در سطح امیزفیت یا شیائومی بر روی یک سکو قرار گیرد که احتمالا باید به خاطر نسبت فامیلی هایلو با شیائومی است.

از لحاظ کیفیت برند، انکر دارای قدرت بیشتری نسبت به هایلو است اما آیا در سایر بخش ها نیز که بخواهیم مقایسه کنیم، مجددا انکر بالاتر خواهد بود یا این بار هایلو میتواند از رقیب خود جلوتر باشد؟

کیفیت صدا

در ابتدا بهتر است خدمت شما بگویم که تمامی این تست ها توسط خود مجموعه صورت گرفته و این مطلب ترجمه یا بازگو شده توسط شرکت یا مطلب دیگری نیست، پس میتوانید به آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ابتدا سراغ کیفیت صدای انکر R100 میرویم، باید بگویم که Anker R100 با درایور های صوتی 10 میلی متری و 2 حالت صوتی معمولی و BaseUp نیز توانست این مرحله را از سد هایلو W1 عبور کند، اما حالت بیس آپ چیست؟

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100
مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

این قابلیت کمک میکند تا کسانی که نیاز به بیس بالاتری دارند با فعالسازی این گزینه، بدون افت کیفیت صدا به آن دست پیدا کنند اما هایلو W1 با یک حالت صوتی و درایور صوتی که توسط شرکت Knowles ساخته شده بازنده این بخش شد.

منظور من از بازنده شدن، کیفیت بشدت پایین یا افتضاح نیست، بلکه به عنوان یک کاربر معمولی شاید برای شما این قابلیت ها مهم نباشد، که در اینصورت هیچ تفاوتی در کیفیت صدا مشاهده نمیشود اما به خاطر قابلیت های بیشتر صوتی انکر بر روی ترازو، سمت انکر سنگین تر است.

میکروفون، یک مکالمه عالی

از بخش هایی که سعی شده در مقاله مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 به آن پرداخته شود، ویژگی میکروفون و قابلیت های حذف نویز مکالمه است که بتوانیم حتی در جاهایی که نسبتا پر سرو و صدا هستند نیز، شما مکالمه ای خوب داشته باشید.

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100
مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

در این بخش باید از طرفداران انکر عذر خواهی کنیم، زیرا R100 از یک روش نسبتا قدیمی به نام Crystal-Clear Call برای حذف نویز مکالمه استفاده میکند که در این زمان نسبت به رقیبش قدیمی است اما از نداشتن آن بسیار بهتر است.

هایلو سنگ تمام گذاشته، یعنی برای هندزفری بلوتوثی هایلو W1 از یک سیستم حذف نویز مکالمه به نام cVc نسخه 8 استفاده میکند که یک مکالمه بسیار عالی و شفاف در مکان های نسبتا شلوغ همانند خیابان یا مترو را به شما بدهد.

اگر بیشترین مصرف شما از یک هندزفری بلوتوثی برای مکالمه است، من شما را به انتخاب هایلو دبلیو 1 دعوت میکنم و دلیلش مکالمه خوب و تر و تمیز آن است که توسط مجموعه ما تست شد و سربلند از آن بیرون آمد.

مقدار شارژدهی

شارژدهی یکی از مهمترین عواملی هست که قبل از انتخاب محصول خود باید به آن توجه کنید که قطعا دلیلش برای شما کاملا مشخص است، هر چقدر مقدار شارژدهی بالاتر باشد، مقدار استفاده شما نیز بیشتر خواهد بود.

برنده مرحله قبلی یعنی هایلو W1 توانسته در مجموعه کیس و گوشی ها با 20 ساعت شارژ وارد عرصه رقابت شود، یعنی هر گوشی تقریبا 4-5 ساعت شارژدهی میکند و کیس نیز میتواند گوشی هارا تا 4 بار فول شارژ کند.

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100
مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

اما انکر؛ با توجه به سابقه درخشان در تولید پاوربانک، توانسته اعداد مناسبی را به نمایش بگذارد، یعنی هر گوشی تا 6.5 ساعت و کیس نیز میتواند تقریبا تا 4 بار شارژ کند که به معنی شارژدهی تا 25 ساعت مجموع کیس و گوشی هاست.

بدون شک برنده این بخش از مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 انکر خواهد بود که حوالی 5 ساعت شارژدهی بیشتر دارد و این بدون شک یعنی مدت زمان استفاده بیشتر شما از هندزفری بلوتوث.

طراحی کیس شارژ

کیس شارژ یکی از بخش هایی است که بیشتر از گوشی ها نظر شما را جلب میکند و دلیلش شارژ کردن گوشی های هندزفری بلوتوثی است، پس باید یکی جنس درست و حسابی و مستحکمی داشته باشد.

کیس شارژ هایلو W1 بسیار زیبا و یک طراحی ارگونومیک دارد که مخاطب را در نگاه اول جذب خود میکند. دو رنگ سورمه ای و سفید صدفی و بدنه ای مات که خط و خش تقریبا مشخص میشود از ویژگی هایش است که میتوانید با یک کاور هایلو W1 از ان محافظت کنید.

مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100
مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100

اما شرکت انکر برای طراحی کیس شارژ به خودش زحمت زیادی نداده و از یک طراحی پلاستیکی و نسبتا نرم و شکننده استفاده کرده که اثر انگشت و خط و خش بر روی آن به راحتی و سادگی میماند و شاید این مورد برای کاربر رضایت بخش نباشد که میتوانید با یک کاور انکر R100 نیز مشکل را تا حدودی حل کنید.

از لحاظ طراحی و شکل کیس شارژ، بدون شک Haylou W1 برنده بی چون و چراست، کیسی بسیار زیبا، رنگبندی چشم نواز و ارگونومی مهندسی شده از ویژگی هایش است که کاربر در نگاه اول متوجه تمام این موارد میشود.

امکانات دیگر

تا اینجای مقاله مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 متوجه شدید که از میان این دو هندزفری بلوتوثی، کدام یک برای شما بهترین انتخاب است، اگر اینطور نبوده در این بخش تصمیم نهایی شما را کمی ساده تر میکنیم.

در بخش قبلی توانستیم ویژگی هایی که هر دو آنها داشتند را باهم مقایسه کنیم، اما در این بخش میخواهیم امکاناتی که فقط مربوط به یکی از آنهاست را برای شما بازگو کنیم تا توانسته باشیم شما را راهنمایی کرده باشید.

میتوان گفت اکثر هندزفری بلوتوثی ها از پنل لمسی بهره میگیرند اما انکر R100 از یک پنل دکمه ای برای دریافت فرامین شما استفاده میکند که احتمال دارد شما به دنبال همچنین ویژگی باشید ولی هایلو W1 همان شکل لمسی را دارد.

یکی از دلایل استفاده از پنل دکمه ای، قابلیت ضد آب IPX5 است فقط انکر آن را پشتیبانی میکند، این به معنی مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب است و برای ورزشکاران میتواند گزینه مناسبی باشد، زیرا در مقابل تعریق هم مقاومتی خوبی دارد.

نتیجه گیری، بالاخره کدام بهتر است؟

در ابتدا باید شرایط و هدف خود را از خرید هندزفری بلوتوثی مشخص کنید تا این مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 بتواند شمارا کمک کند اما اگر بخواهیم در یک سطر به شما راهنمایی جامعی را ارائه کنیم، قطعا خط بعدی است.

اگر نیاز شما شنیدن موسیقی با کیفیت، تماشای فیلم و هرزگاهی مکالمه ای کوتاه در فضای نه چندان شلوغ است، انکر R100 بهترین برای شماست، اما موسیقی عالی، میکروفون برای مکالمه خوب حتی در مکان های نسبتا شلوغ، پیشنهاد ما هایلو W1 است.

1 دیدگاه برای “مقایسه بین هایلو W1 و انکر R100 + ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک میخوای؟